Külterületi földút burkolat megerősítése Ravazdon
Általános tartalom
Külterületi helyi közutak fejlesztése, VP6-7.2.1.1-21
- a projekt címe, azonosító száma: Külterületi földút burkolat megerősítése Ravazdon 3295287640
- a szerződött támogatás összege: 44 524 929 Ft
- a támogatás mértéke (%-ban) 95%
- a projekt tartalmának rövid bemutatása.:
A projekt keretében Ravazd külterületi földutak burkolat megerosítése készül el a 0264, 0267 helyrajzi számú ingatlanokon. A felújítás során ahol szükséges, nyomvonalra való visszahelyezése és a meglévo burkolat felújítása is megtörténik, többlet forgalmi sáv és a csapadékvíz elvezetés megváltoztatása nélkül. Az építéssel érintett területek útkezeloje Ravazd Községi Önkormányzata. A tervezési terület Ravazd község belterületétol D-re, a 82 számú országos közúttól Ny-ra található, a Cherry Farm Kft. telephelyétol indul és halad ÉNy-i irányba. Az útépítési terveket alapvetoen az e-UT 03.01.11. Közutak tervezése (KTSZ) útügyi muszaki eloírás alapján készítettük el. Külterületi utak osztályba sorolása: K.VI.A vt=60km/h. Tervezési sebesség 60 km /h forgalmi sávok száma 1. A forgalmi sáv szélességes 3,00 - 3,50 m, míg a padka szélessége 0 0,50m- 0,50 m között változik. A korona szélessége 3,95-4,50 m. A ízszintes vonalvezetés során törekedtünk a meglévo nyomvonal megtartása mellett és a környezeti adottságok, valamint az épített környezet figyelembevételére. A meglévo földutakon több helyen vízszintes korrekciót terveztünk, így a tervezett út nyomvonala a telekhatárok figyelembevételével változott. A tervezett murva burkolatú utak 3,00- 3,50 m szélességben épülnek meg, 0,50 m szélességu kétoldali földpadkával, ahol ezt a közterületi szélesség megengedi. Az utak mellett csapadékvíz elvezeto árok kialakítására nincs lehetoség, így a csapadékvíz a murva burkolaton és a padkán szikkad el. A tervezési terület hossza a 0264 hrsz.-ú út hossza: 714,85 m, míg a 0267 hrsz.-ú út hossza: 541,18 m. A tervezett utak egyoldali, 2%-os oldalirányú eséssel kerültek kialakításra a természeti adottságok figyelembevétele mellett. A tervezett murva burkolat pályaszerkezete: - 5 cm vtg. M22 (NZ22/11) murva burkolat, E2=85 MN/m2, Tt=1.8% - 15 cm vtg. M56 mechanikai stabilizáció, E2=75 MN/m2, Tt=2.0% - 15 cm vtg. homokos kavics fagyvédo réteg - altalaj, E2=35 MN/m2 A tervezett stabilizált utat egy oldali keresztirányú 2,0%-os esésben tervezzük megépíteni. A megépített pályaszerkezet mellett padka nyesését és padkaépítést is elvégezzük a csapadékvíz megfelelo elvezetése érdekében. A tervezett padka 5,0%-os oldalesésben kerül megépítésre. - A projekt tényleges befejezése: 2025.04.22.